Annons:
Etikettskjuts-sökes-skjuts-erbjuds-lastbil
Läst 1956 ggr
Sjuttan
9/5/17, 9:55 PM

Kan man lifta?

Ovanstånde namn på grupp, fick mig att titta till! Är det möjligt att få åka med någon till Skellefteå från Skaraborg? Föreställer mig att det skulle vara trevligt med sällskap i ett så ensamt jobb. Har försökt på ett annat forum utan att lyckas. Någon krävde i förväg att jag skulle betala med sex! En annan bestämde tid och plats där vi skulle mötas för avfärd. Hade packat och ordnat hund o kattvakt. Upp i svinottan i snöstorm, min dotter körde mig till mötesplatsen, men ingen dök upp! Hade faktiskt gett upp. Men skulle det kanske vara möjligt? Hur skulle jag då kunna veta om det är en seriös person som erbjuder lift? Har någon synpunkter på mina frågor?

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Annons:
papa-bear
9/5/17, 10:16 PM
#1

det finns säkert något i försäkringsbestämmelserna som säger att de som vistas i hytterna skall vara anställda av speditionsfirman eller vad det nu är för transportör du tänker dig lifta med. händer det något och de hittar fler än vad som angivits i eventuell logg, vilka försäkringar gäller då?

jag vet inte hur det fungerar med att låta någon lifta, men hur seriös är de som beter sig som torskar, är de på samma nivå som anders eklund, som gw hade som fall de senaste 2 avsnitten.

Aleya
9/6/17, 6:42 AM
#2

Vet att det finns någon grupp på Facebook för att lifta. Kommer dock inte ihåg vad den heter

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sjuttan
9/6/17, 10:17 AM
#3

Ja jösses, vad livet är krångligt! Anders Eklund gör mig spyfärdig! Har svårt för Facebook men tack ändå.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Upp till toppen
Annons: