Skjuts sökes/finnes
Ni som är aktiva med lastbilsfärder hit och dit, kan kolla här (ny diskussionsgrupp) om ni tycker att det vore kul med sällskap eller att göra en god gärning genom att transportera ett litet husdjur.
Du som behöver lift kan efterlysa detta här. iFokus tar inget ansvar för eventuella avtal och möten.
Var försiktig! Kolla upp att åkeriet/föraren är seriös och meddela någon var du är och vem du åker med. En anställd på ett åkeri ska du inte behöva betala, men det är fritt antar jag. Som förare ligger detta också i ditt intresse. Samhället är hårt.
Ta hand om er! 
Med vänliga hälsningar Lisa
Jag vet inte om jag är ute i det blå :-) :-)
Men…..Har letat halva dagen efter nån form av transporthjälp……
2 pallplatser(ca 80 kg , elektronik) från Norrköping till Ängelholm/Helsingborg .. Alla åkerier/Logistiker jag pratat med har antingen: Endast inom landskap , endast betong , endast flytt eller kör inte ens ner till Skåne :-(
Men finns någon vänlig själ här som vet var jag ska vända mej för att få hjälp?? I värsta fall får jag köra upp själv , men känns meningslöst ur tidsynpunkt…
Mvh
Hör med fjärr transporter, de som kör längre sträckor, fast i regel går de aldrig tomma dock.