Yrkesförare iFokus

Yrkesförare

Etikett: övrigt-jobbrelaterat
Läst 745 ggr
740tjejen
0

Vad är det värsta som hänt

När ni varit ute och kört. Vad är det värsta ni sett eller varit med om.  Själv har jag faktiskt varit förskonad från det mest hemskaste, inte ens ett påkört djur har jag varit med om.

[Tilde!]
0

Gravid mamma + bilolycka påvägen till sjukhus= :(

ElLobo
0

Regnig mörk kväll på väg fram mot en ljusreglerad korsning. Jag bromsar för kraftigt och får sladd på lastbilen, kanar på tvären förbi rödljusen och genom den då tomma korsningen innan jag kan räta upp lastbilen igen.

740tjejen
0

#2 jisses läskigt, Tur det gick bra.

740tjejen
0

#1 Hoppas det gick bra.

ElLobo
0

#3: Ja, det var några läskiga ögonblick där, och skönt att ingen kom från andra hållet.

ElLobo
0

En annan gång var jag ute i personbil, och det var isigt och halt ute så jag tog det lugnt på vägen. I en nedförsbacke kom en långtradare i kapp mig, och när han, liksom jag, försökte ta det sakta nedför så såg jag i backspegeln hur hans släp började vika sig. Då var det bara att försöka stå på så att jag kom ur vägen och så att han kunde dra på för att räta upp ekipaget. Även den gången gick det bra.

740tjejen
0

ja, då är tur att en kan handla rätt. vet flera som hellre hade bromsat än försökt och gasa iväg. Men en del tänker inte.