Yrkesförare iFokus

Yrkesförare

Etikettövrigt-jobbrelaterat
Läst 1907 ggr
BaraLisa
0

Om ditt körkort

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur gammal var du när du tog B-körkort?

Och hur/var/hur mycket gick det på (om du vill berätta)? *nyfiken*

Med vänliga hälsningar Lisa

IdaWe
0

Tog de året jag skulle fylla 21, gick på nätt och jämt 20 000 kr. Alla lektioner togs på körskola, hade inte kört något hemma och klarade alla prov och riskutbildningar på första försöket.

BaraLisa
0

Jag gick intensivkurs i Ludvika och tog dödsamånga lektioner. ;P Var 24 år.

ElLobo
0

18 år och 4 månader. Hur många lektioner jag tog och vad det gick på till slut har jag ingen aning om. Det var i alla fall en gång i forntiden. Flört

Fridaaaa
0

När jag var 19½ tog jag mitt körkort :)
Minns inte hur mycket det gick på sammanlagt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lainen
0

18 år, gick på ~1000 spänn.

Ketang
0

Jag tror att jag var 20år och att det kostade mig 9500:- jag har också klarat alla mina körkort på första försöket. Men när jag tog mitt B-kort så var jag enda tjejen och blev klar med teoriprovet först av alla. Och det stod på datorn att man skulle ropa till sig provledaren så det gjorde jag och hon säger att den och den frågan var jag tvungen att plugga mer på… sen fick jag en lapp och fick gå. Givetvis trodde ALLA killar som satt där att jag kuggade! Och jag kan än i dag bli irriterad på att jag inte sa "fast jag klarade mig ju" eller nåt till tanten Skrikandes För när jag stod och väntade på bussen så kom flera av killarna och alla flinade mot mig som om dom var skadeglada! Obestämd

AnnaLundin
0

jag var 18 år - hade första uppkörningstiden efter min födelsedag.

Tror det kostade 4-5.000

Sen var jag 21 när jag kompletterade med BE CE DE och det kostade mig runt 15.000 (privat betalt)

Lancia
0

Några månader efter att jag fyllt 19 tog jag B-kortet. Körde enbart på körskola och övningskörde inget privat. (Den enda i min närhet jag kunnat övningsköra med var min far, och vi kommer inte överens över huvud taget så vi sket i det. Mamma har inte kört bil på snart 40 år efter en bilolycka, så att övningsköra med henne var ju aldrig aktuellt.)

Gick på mellan 10-15 000.

Freja81
0

jag gick transport så jag betalade en läkarundersökning 150:- och körkortstillståndet. Var mellan 18-19 när jag tog körkortet sen efter 3½ års utbildning hade jag BECE och jobb Glad

[stblues35]
0

Ahja tog inte mitt förrän efter jag fyllde 30. Alltsomallt kan det kanske gått på runt 6-8 t(från 17-30+)?.

BaraLisa
0

#10 Spännande, vad menas med siffrorna? Ganska stor skillnad Skrattande Eller är jag bara dum?

Cowboy
0

Jag var 18 år och två månader. På den tiden fick man börja övningsköra vid 18. A i körkortet kom "på köpet"

När jag tog CE-kortet var jag 64.

[stblues35]
0

#11 Varr inget speciellt med siffrorna bara det att det tog från 17år-30år  alltså 13år innan jag tog körkortet:)

BaraLisa
1

#13 Aaah då förstår jag. Jag tänkte att det handlade om pengar. Oskyldig

diesel92
0

Var 18 år när jag tog både B och C kort. Har väl lagt ut ca 1000 kr på allting max. Tog allt via skolan så blev inte mycket att betala. B har jag haft i lite mer än ett år (10 jan), C har jag snart haft i ett år (30 maj) om jag inte minns helt fel