Yrkesförare iFokus

Yrkesförare

Etikett: våld-och-risker-i-arbetet
Läst 1420 ggr
BaraLisa
0

Par 80 år i krock med buss

Titta, vad tragiskt. Så gamla i en riktigt gammal bil. I och för sig är den kanske säkrare än många nyare?

http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.4347914-80-aringar-skadade-efter-krock-med-buss

Med vänliga hälsningar Lisa

IdaWe
0

Och jag åkte med i olycksbussen.

BaraLisa
0

Läskigt Ida, hoppas att det gick bra för er allihopa!

Lainen
0

En bubbla är verkligen inte säkrare än en modern bil, tvärtom och det gäller de flesta äldre bilar jämfört med nyare.

Tänk dig själv att krocka i en konservburk med motorn bak och knäna som deformationzon, plus att alla de åren lär ha gjort sitt med rost och slitningar i metallen.

#1  Hur gick olyckan till?

BaraLisa
0

Jag krockar iallafall hellre i en gammal Volvo än i en Golf. Glad

Lainen
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En modern golf är bra nog bra mycket säkrare att krocka med än en volvo 2,7,900 serie som jag antar att du syftar på.

http://www.youtube.com/watch?v=86M_fV-1yKY

En stum och hård bil är inte alltid bäst

BaraLisa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för den videon! Det hade jag inte gissat. Men lillbilen är väldigt ny, för mig iaf, och man jobbar som tur är mer med säkerhet på ett annat sätt nu. Inte "störst vinner". Men för mig är den där volvon ganska ny, jämfört med bubblan i olyckan. Jag tänkte mig mer något sånt här:

BaraLisa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och en Golf (denna 99:a är ny för mig) Glad

IdaWe
0

Raderat..

Lainen
0

Bilarna du visar här skulle jag tro att Volvon behåller formen bättre i en en krock än Golfen, men det är ju inte alltid säkert att det är bättre om man tänker på whiplash och allt vad det heter. Sen beror det ju på vars man träffar… I en frontalkrock är det nog fördel Volvon då den har en tung gjutjärns motor och en lång huv i fronten.

Men det finns så många saker som kan hända, man ska inte tänka för mycket Flört