Yrkesförare iFokus

Yrkesförare

Etikett: våld-och-risker-i-arbetet
Läst 1188 ggr
ElLobo
0

Farliga vägar

Ni kanske har sett serien med Ice Road Truckers och alla de problem de har på isiga vägar? Just nu går på SVT2 en annan serie som heter Farliga vägar. I del 1 är de ute och åker längs vägarna i Alaska. Det avsnittet finns att titta på på SVTPlay fram t o m den 14 maj. Ikväll kl 18-19 i SVT2 kommer så del 2, där är de ute i Nepal och åker längs farliga vägar.

Länkar:

SVTPlay

SVT2

BaraLisa
0

Det är spännande att se på. Men jag känner ju, lite tråkig är jag kanske, att de som kör såhär farligt har koll. Och man känner sitt fordon, som de som ser på tv:n inte gör? Att det är mycket spel för gallerierna, eller vad tror ni?

Med vänliga hälsningar Lisa

ElLobo
0

Fast alla är ju nybörjare någon gång, vare sig det gäller ett nytt fordon eller en ny väg. Men jag håller med, det ser säkert otäckare ut på TV än vad det är i verkligheten. Och när det handlar om TV-inspelning så gäller det att bre på ordentligt.

BaraLisa
0

Jo såklart, men jag menar mer lastbilsfordon i allmänhet vet man hur de funkar om man kan köra lastbil. "Oh shit vad nära hur ska det gå" men det är inte så nära om man har koll på en lastbil, t ex. Det ser ut så bara. Haha jag är skadad redan. Glad

Men det är ju kul att folk tycker det är kul med lastbilar!

Med vänliga hälsningar Lisa

ElLobo
1

Ja, man har absolut en annan uppfattning om avstånd och annat när man sitter i en lastbil än om man åker personbil.