Yrkesförare iFokus

Yrkesförare

Etikett: övrigt-jobbrelaterat
Läst 1239 ggr
diesel92
0

Efter 1.5 år är det dags..

Efter 1.5 år efter att ha slutat skolan är det dags att sätta sig i lastbilen. Har fått, vad som ser ut som ett tillfälligt, jobb som lastbilschaufför. Har inte suttit i en lastbil sedan jag tog lastbilskortet vilket var förra året runt 30 maj.

Nervös är väl bara förnamnet, är inte nervös för själva lastbilskörandet men lastning och lossning är det värre med.

740tjejen
0

Det kommer gå kanon. Uppdatera gärna när du kommit igång. :)

diesel92
0

Pga företag som inte kan ge bättre information så blev det väldigt kortvarigt. De informerade inte alls hur pass tungt det skulle vara eller hur det skulle fungera så det blev en arbetsdag men det var nog bannemej en av de bästa dagarna i mitt liv ändå.

Att få sitta bakom ratten igen var helt fantastiskt roligt och dessutom få komma ut och träffa kunder osv. Det gav verkligen mersmak och får jag bestämma var inte det sista dagen jag körde lastbil. Det är bara att kämpa vidare och börja träna antar jag

740tjejen
0

otur, själv funderar jag på att skaffa egen lastbil och ta körningar sen när jag fixat kortet.

Var finns du, har en del kontakter i åkeribranchen.

diesel92
0

jag bor i skillingaryd, nära jönköping.

740tjejen
0

Vill du kan ja hålla koll. Vilka behörigheter har du.

diesel92
0

5#: de vore schysst :) har c, truck, adr, kran under 10 ton m.m. Inget släp än så länge men ska ligga på arbetsförmedlingen

740tjejen
0

Okej, ska kolla me de känner där bort igenom, Är de ok om du börjar som praktikant, så de ser va du går för.

diesel92
0

7#; hur jag får ha det med praktik vet jag inte då jag redan förbrukat nästan sex månaders praktik och får Max ha sex månaders praktik totalt men de går alltid att kolla upp :)

740tjejen
0

Ja, har ud några kontakt upggifter. du kan skicka dom i privatmeddelande.

Ketang
0

Har du sökt på Rosenlundsåkeri och schenker i Jönköping? Dom brukar kunna ta in folk och Rosenlunds ligger ju super bra till på Torsvik! Nära till jobbet!

Perly
0

Skriver för att se hur det artar sig (:

Alltid Oavsett

diesel92
0

10#: har ej sökt på rosenlunds åkeri, inte heller schenker. Meen, har tänkt göra det.

Tyvärr är det stendött på arbetsmarknaden just nu men blir som sagt att maila runt till olika företag.

Ska även ligga på hos arbetsförmedlingen för att försöka få E-kortet