Yrkesförare iFokus

Yrkesförare

Etikett: övrigt-jobbrelaterat
Läst 863 ggr
grodprinsessa
0

Hjälp hitta jobb

Hej hej! helt ny här och är inte här för min egen räkning egentligen.

Grejen är den att jag har världens bästa storebror som har CE kort? och nåt truck A kort tror jag… Dessa har han tagit via arbetsförmedlingen och har haft nu ett tag.

I somras arbetade han med att köra containerbil (skitstor sak med massa containers på) XD

Men sedan gick bolaget i konkurs och han har sedan dess sök jobb på jobb men alla ska ha erfarna chaufförer tydligen.

Han är en jäkla bäst storebror och älskar verkligen att arbeta. Man ser verkligen hur han trivs med att göra bra ifrån sig och få göra vad han tycker är roligt. Hans problem är att han stammar och nu är så hårt nedtryckt i skosulorna av att hela tiden bli ratad på åkeri efter åkeri och anställning efter anställning plus att han fortfarande då på grund av arbetsbristen bor kvar hos min morsa (läs total idiot).

Finns det några tips här inne på vad man kan göra för att öka chanserna till jobb elelr kanske någon i vg-regionen till och med som har ett jobb på lager till en skitbra kille? Han skulle annars inte ha några problem att dra sig mot jönköpingshållet bara han vet att han får jobb och hittar en lägenhet.

Snälla all hjälp är välkommen.

Jag vill inte se min bror såhär längre =(

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.