Annons:
Etikettmedlemspresentationer
Läst 6740 ggr
BaraLisa
11/21/11, 7:24 PM

Presentationstråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sätt in ett foto och presentera dig precis som du vill. Så länge du inte är naken eller nackar höns. Jag börjar!

Jag börjar bli gammal och tycker sånt här är svårt nu. Men… Jag bor utanför Gävle, men föredrar att säga Hedesunda mot Tierp, som i sin tur är mot Uppsalahållet. Jag är född i Uppsala, bodde i Skåne i 6 år sedan hamnade jag här. Jag stormtrivs på landet.

Är singel, trött på karlar. De är dumma ;). Har tre röda katter och en svart krullig. Jag har pluggat i hundra hår, tills jag insåg nyligen att jag inte alls är en sån. Jag vill jobba mer praktiskt, ha mer ansvar själv och inte jobba inom ett "kvinnoyrke".

Så den 28 november börjar jag vägen mot att bli lastbilschaffis. Det ska bli kul!

Några egenskaper jag har: rolig, förvirrad, snabbtänkt, rak, kreativ, otålig, intuitiv, överlevare, sjusovare, pms-monster, djurälskare. Älskar att köra bil med! Är 31 år men folk tror att jag är under 20. Tungan ute

Med vänliga hälsningar Lisa

 

Annons:
BaraLisa
11/23/11, 5:31 PM
#1

Hon verkar ju trevlig. Cool

Med vänliga hälsningar Lisa

 

Farwuq
11/26/11, 8:03 AM
#2

Instämmer.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

diesel92
11/26/11, 7:05 PM
#3

slänger la upp en prestation jag också, även om jag just nu inte fann en vettig bild av olika anledningar :P

Heter Matilda, är en snart 19 årig tjej som tog studenten 2011 från fordonsprogrammet i jkpg, sprang ut som lastbilschaufför men saknar E-behörigheten tyvärr. Inget jobb i sikte som chaffis heller men hoppas på att kunna ta släpet så fort det bara går.

Hade innan gymnasiet i stort sett knappt sett ett oljefilter, pappa körde lastbil när jag var ung men intresset tändes vid en studieresa till TTC, (skolan jag gick på) och när jag väl såg maskiner och lastbilar och hej allt vad det var sa de klick: Det här vill jag göra. Sagt och gjort.

BaraLisa
11/26/11, 7:07 PM
#4

Välkommen Matilda! Du har hittat alldeles rätt!

Med vänliga hälsningar Lisa

 

Ketang
11/27/11, 10:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här är en till 31åring ;-) Lina heter jag och är för tillfället arbetslös. Tog BECE kortet 2006 i Jönköping. Har jobbat som lots tidigare och funderar på att söka som lots igen för det verkar vara knivigt att hitta bra körningar.

Fotograferar väldigt mycket och mina verk hittar ni här.

BaraLisa
11/27/11, 3:25 PM
#6

Välkommen Lina! Kul att ha dig här. Du kanske har tips till Matilda som vill bygga på sin behörighet, i samma trakter. Glad

Med vänliga hälsningar Lisa

 

Annons:
Kenzo
11/29/11, 8:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hej jag heter Tove och är 45 år och bor i Järpås jag och min man har ett åkeri med 8 st lastbilar  och för 2 år sen fick jag för mig att ta C kortet har funderingar på att ta E med men jag har så många olika sjukdomar så är lite fundersam på detta jag har 3 diskbrott i ländryggen, fibro,ME (kronosktrötthetssyndrom) + att jag har opererat en spinal stenos( förtängning i ryggraden) för drygt 1 år sen så jag tror inte att jag kan klara av dom tunga dörrarna på släpet tyvärr för det är min högsta dröm att ha CE min pappa var chaufför så jag har varit med i gamet sen jag var liten. Är det någon som vill veta mer kolla in min sida där finns album och en massa bilder. Kram Tove

Ketang
11/29/11, 10:19 AM
#8

Ang behörighet så vet jag tyvärr inte så mycket om hur man bäst hittar en bra skola. Jag tog mitt på utvecklingscentrum. Bill Skoglund hade jag som rektor och han har bra utbildningar. Hur inblandad han är i "Bill´s" nu vet jag tyvärr inte. Han kan ha sålt den trafikskolan.

Annars är det nog bara att ringa runt! Har man inget jobb kan säkert arbetsförmedlingen hjälpa till med sånt!

Välkommen Tove! Synd att du har fysiska hinder för att känna dig trygg att ta E kortet. Men körman lastbil som du måste man vara en riktig kämpe!

AnnaLundin
11/29/11, 1:01 PM
#9

BARA tjejer här?

Jag heter, som man kanske kan gissa, Anna och är 40+

Har körkort A BE CE DE sedan 1989 (har tagit alla körkort på trafikskola, för egna pengar), har jobbat som lastbilschaffis i perioder sen dess. Började med lokal distribution, nästa jobb var att ligga ute och dra löstrailer, sen har jag varit "sommarvikarie" ett antal somrar - första av dem blev det mest lotsning lokalt-regíonalt men även ett antal resor till skåne. Sen har jag kört nätter och bytt bilar tre somrar.
Jag har också taxileg, men det har jag inte utnyttjat…

Utöver detta driver jag ett litet företag med hovslageri, hästuppfödning, försäljning av kläder mm. Och de senaste 10 åren har jag ägnat åt att vara hemma med mina fyra barn under deras uppväxt…

diesel92
11/29/11, 1:02 PM
#10

8#: Bills finns. men ska ev ta de genom arbf och då är det i jkpg eller värnamo. Kan hända att det är på TTC då dem har blandade vuxenutbildningar.

ceicli
12/27/11, 1:59 AM
#11

Hade bild men tog bort den, den mc:n är ju såld…

Jag heter Cecilia, är 39 år och körde min sista tur som bussförare augusti 2007. Innan dess hade jag oftast kört buss men blandat det med lite annat.

Jag tog mitt första körkort 1/12 1989, lätt mc, detta följdes upp med tung mc 1990 och bil 1991. Buss och lastbil (fick lite på köpet då, som BE C och DE) tog jag i Linköping 1994 genom SKBR.

1995 började jag köra buss några veckor och en del på hösten medan jag jobbade på fritidshem. -96 blev det fler timmar och -97 så körde jag nästan heltid. Februari 2000 blev jag anställd innan jag blev skadad i axeln av drag och blev sjukskriven istället. Hösten 2001 böejade jag studera i Skövde. Sommaren 2002 körde jag i Valletuna över sommaren vilket var bra när jag flyttade upp sommaren 2004. Körde timme men blev aldrig anställd. Fick jobb som förskollärare i Stockholm 2005 och fortsatte att köra på helgerna. Sade upp mig från förskolan 2006 men fick ändå inget förarjobb (tror att chefen inte gillade mig, jag var ju inte kille *asg*). Fick jobb som förskollärare utanför Göteborg och flyttade ner och efter det har jag inte kört något mer.

Saknar tyvärr det tunga släpet, har inga pengar att ta det för.

Är just nu sjukskriven för depression, det har inte sin grund i fibromyalgin och det kroniska trötthetssyndromet men kanske i manodepressivitet som snart ska utredas *hoppas*.

Trivs på vägen oavsett fordon. Skulle trivas att köra mellan terminaler, men det går inte utan CE. Dessutom tror jag att arbetstiderna skulle ta kål på mig. *hmm*

Det finns mer, men det orkar jag inte just nu.

BaraLisa
12/27/11, 9:59 PM
#12

#11 Hjärtligt välkommen! Vi vill gärna att du delar med dig av dina erfarenheter. Hoppas du får en utredning snart, det underlättar massor.

Med vänliga hälsningar Lisa

 

torstentotte
1/5/12, 2:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Heter Totte, 53 år. Jag har arbetat med fordon men aldrig som förare. Mekat mest, med bilar och flygplan. Är även intresserad av tåg och mopeder. Och retro.

Har ingen erfareenhet av denna typ av sajte men tyckte det skulle vara kul o prova!

/Totte

Annons:
BaraLisa
1/5/12, 2:39 PM
#14

#13 Välkommen Totte, hoppas du kommer att trivas hos oss!

Med vänliga hälsningar Lisa

 

ElLobo
1/6/12, 6:32 PM
#15

Det är kanske lika bra att jag skriver några ord om mig själv också.

Jag heter Mikael och bor med familjen i Ludvika.

Jag är ju Medarbetare här på Yrkesförare och dessutom är jag Sajtvärd för Modellbygge iFokus och MedarbetareFlyg, Buss & spårvagn, Tåg samt Astronomi.


Jag har väl kanske inte lika mycket erfarenhet som yrkesförare som många av er andra men har kört lastbil (både mindre lastbilar och trailerdragare) ett par år och även varit privatchaufför (och lite annat) ett år, alltihop under 80- och 90-talen.

Dessutom är jag intresserad av lastbilar och andra fordon, och fotograferar gärna alla slags fordon.

Och så håller jag som sagt på med modellbygge, där jag främst bygger flyg men även fordon av olika slag.

Lancia
1/21/12, 6:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Jag har ju trots allt skrivit lite här och där på den här sajten så jag kan lika gärna slänga upp en liten presentation jag med.

Jag heter Alexandra, 27 år gammal, och är born and raised i Norrköping, där jag fortfarande bor kvar. Jag lever med sambo och ett gäng tamråttor. Djur och datorer är mina stora passioner här i livet, jag har läst djursjukvård och jobbat en hel det med datorspel dom senaste åren.

Genom mitt datorspelsjobb har jag rest otroligt mycket, främst i europa, asien och USA. Under ca fem års tid vad jag med utomlands än hemma och jag fullkomligt älskade det, men nångång måste man ju växa upp och inte bara ta dagarna som dom kommer…tyvärr.

När arbetsförmedlingen för ca ett år sedan förslog att jag skulle ta lastbilskörkort var jag inte det minsta motorintresserad, och är det egentligen inte nu heller. Jag tog B-körkort just efter jag fyllt 19, men det var mest för att på ett smidigt sätt kunna ta mig från punkt A till punkt B. Lastbilsutbildningen tackade jag ja till mest för att "lite extra bokstäver på kortet inte skadar". C-kortet tog jag i juni/juli 2011 och släpkortet i oktober 2011.

Idag kör jag distrubution för DHL, och det är väl inget drömjobb direkt. Köra lastbil tycker jag om, så själva "köra-biten" är okej, det är alla jäkla stopp, all hantering av förbannat tungt gods och framförallt denna påtvingade kontakt med människor jag skulle klara mig gott och väl utan. På min linje är det sjukt stressigt, man får gå ut med paket på sin rast för att hinna, och ändå blir det 1-2 timmar övertid varje dag. Usch vad bitter och missnöjd jag låter. Sorry för det. ;)

Daahlqwist
1/24/12, 8:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Jag ger mig in på en presentation jag med!

Jonas heter jag, 22 år och bor utanför Hudiksvall med min sambo.

Hela lastbilsgrejen började 2006 för mig då jag pluggade transporttekniskt på Västerås transportgymnasium i 2 år. Dock var jag tillräckligt lat för att sumpa både C och E men slutade gymnasiet med B-körkortet plus full ADR, truck, hjullastare och krankortet. Tog därefter C-kortet 2010 i Uppsala men fick av någon rolig anledning inte ta E där så då flyttade jag till Ljusdal och smörade till mig E-kortet från Arbetsförnedringen. Blev klar med E våren 2011. Började köra för Kent Andersson Åkeri Luleå som lots med utgångspunkt i Västerås någon gån runt april. Därefter blev det extrakörningar hos Roger Åströms Åkeri Piteå AB som först bara var 3 dagar men i slutändan var jag uppe i nästan 4 månader. Hans bilar känns igen av att dom är limegröna med texten "BDX" på sidan.

Under en lossning av potatis på en terminal i Tumba, Stockholm halkade jag ner från underkörningsskyddet när jag skulle klättra upp i en av containrarna på släpet. När jag tog emot mig så lyckades jag klämma tummen mellan handflatan och containerbotten vilket resulterade i grym smärta som jag aldrig varit med om förut. Tog det inte så allvarligt först och husläkaren trodde att det bara var en sträckning. Men efter jag tjatat om att få en röntgen så blev det så och dom bilderna visade en fraktur på 3 mm i tumbasen. Alltså hade en benbit brutits loss i tummen, vilket förklarade den grymma smärtan jag haft i 2 (!) veckor och jobbat med.

Var då tvunget att sluta jobba då jag fick ett gips som skulle sitta kvar i minst 3,5 vecka. Under den tiden som jag var sjukskriven och halvt handikappad med gipset hann extrakörningarna sluta gå och därefter sitter jag nu arbetslös sen november.

Nu söker jag jobb igen och hoppas att min förra åkare hör av sig till mig när extrakörningarna börjar igen!

Bilden är på det förra ekipaget då jag inte hittade någon bra bild på mig att lägga upp.

/Dahlqwist

BaraLisa
1/25/12, 6:36 PM
#18

Välkommen allihopa! Hoppas ni kommer trivas och dela med er av ris och ros och annat. Glad

Med vänliga hälsningar Lisa

 

Cowboy
2/1/12, 12:31 AM
#19

Hejsan! Nu ska jag presentera mig och skilja mig från mängden.

Efter ett arbetsliv som el- och automationsingenjör kunde jag sluta mitt arbete 2006 på bra villkor. 2009 gick jag en yrkesförarutbildning i Hedemora och hade 40 härliga veckor med blandat praktik och utbildningar. C-kortet hade jag klarat lite före kursen med på trafikskola med en del hjälp från trygghetsrådet.

På kursen fick jag trevliga kamrater och många bra utbildningar som truck, kran, hjullastare och ADR.

Den bästa praktiken var den jag ordnade själv på en timmerbil det var bara synd att det bara blev 3 dagar. Den första CE-uppkörningen  missade jag bl. a. för att det hade snöat och jag hamnade för långt ut på vägen. Jag fick en ny uppkörning efter att kursen egentligen var slut och då gick det bra.

På dagens arbetsmarknad ska man vara ung och ha lång erfarenhet men i mitt fall är det precis tvärt om. Det arbete jag har fått har varit som semestervikarie två sommrar. I sommras körde jag åt poståkeriet genom Manpower och körde natt mellan Borlänge och Örebro. Den körningen trivdes jag mycket bra med.

Jag skulle gärna köra nattkörningar igen. Timmerbil är nog min drömkörning.

BaraLisa
2/1/12, 5:07 PM
#20

Välkommen i gänget, Cowboy!

Med vänliga hälsningar Lisa

 

Annons:
BaraLisa
4/2/12, 2:30 PM
#21

Vilka är ni andra nya? Välkommen hit! Vad gillar du och varför sökte du dig hit?

Med vänliga hälsningar Lisa

 

740tjejen
9/6/12, 3:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Är ny här, och heter Hanna bor i Dalsland. Ska börja ta c-kortet uppe i Karlstad, får de betalt via arbetsförmedlingen. Min dröm har alltid varit och köra lastbil, men på grund av olika omstädigheter så har det aldrig blivit av. Men nu 31 år gammal så ska jag försöka få c-kortet. Drömmen är och köra krorkbil/lastväxlare. Eller enbart grusbil. Är skitkass på att backa med släp så E-kortet får vänta.

Cowboy
9/9/12, 8:42 PM
#23

Hej igen! Tänkte komplettera min presentation. Från mars till juni i år har jag gått en bussförarutbildning genom komvux så nu har jag lagt till DE till mitt körkort. Dessutom behövde jag ta YKB för buss så det är också klart.

Nu har körkortet A BE CE DE men inte taxibehörighet.

Den buss jag kört en del är en veteranbuss som jag kört en del på nostalgidagar och även några turer med folk från äldreboenden. De här körningarna har inte varit betalda men det har också blivit ett par körningar med en modern buss där jag har behövt min YKB.

Nu får vi se vad det kan bli framöver.

Frost78
9/12/12, 7:59 PM
#24

Hallå här inne! Trevligt att möta lite nya truckers. Nu till min presentation: Tobbe var namnet,34 år snart och bor i Kronobergs län,har praktik nu på schenker för att få känna på lastbilsyrket då arbetsförmedlingen tyckte jag skulle göra praktik först och visst det nan jag gå med på,då det är mycket pengar det handlar om! Har AALDRIG TRIVTS så bra på ett jobb som jag gör nu så yrkesförare är mitt kall! Jag vill verkligen jobba med det resten av mitt liv. Någon som gått arbetsförmedlingens yrkesförarutbildning och i så fall vad gör man på testmodulen??? 😊 tacksam för svar

Upp till toppen
Annons: