Annons:
Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 1599 ggr
BaraLisa
2012-04-29 19:49

Sajten är död :(

Alla kära medlemmar!

Eftersom det har strulat med min skitutbildning så tappade jag sugen på allt, inkl att orka hålla er peppade och glada. Just nu ligger sidan på misärlåg aktivitet, "nästan övergiven".

Vad ska vi göra? Jag behöver hjälp! Vad ska till för att ni ska känna er intresserade och sugna på att delta?

Kram på er!

Med vänliga hälsningar Lisa

 

Annons:
ElLobo
2012-04-30 02:15
#1

Det var mycket tråkigt det som hände med din utbildning, men kom ihåg att det inte är du som ska peppa oss andra eller hålla oss glada utan det är ju faktiskt tvärtom. Det är ju faktiskt vi andra som ska försöka hålla uppe modet på dig och försöka få dig att vara glad.

När det gäller sajten kanske du har lite för bråttom och för höga förväntningar så här i början. Jag tycker inte att aktiviteten är varken "misärlåg" eller sajten "övergiven". Utan det är mer som iFokusgänget skriver: "Aktitiviteten är fortfarande ganska låg men nu uppfattas inte sidan som övergiven.". Glad Sajten är ju bara ett halvår gammal.

I många fall tar det flera år att få ordentlig fart på en sajt, med många problem och vedermödor under tiden. Dessutom brukar aktiviteten gå upp och ned i snabba och stora svängningar.

Problemet (både på den här sajten och många andra sajter) är att de flesta trådar skapas av sajtvärden eller medarbetarna. Om det skapades fler trådar av "vanliga" medlemmar så skulle sajten leva upp betydligt mer, och locka ännu fler till att skriva. Du har ju gjort ett antal trådar där du önskat förslag på artiklar och annat men i de flesta fall har det ju bara blivit inget alls eller om du haft tur bara ett par förslag.

Jag vet inte riktigt vad man ska hitta på för att aktivera medlemmarna mer, men det är väl bara att fortsätta försöka.

IdaWe
2012-04-30 21:24
#2

Skulle inte du få forsätta köra för komvux eller hur blev de med det?

BaraLisa
2012-05-02 18:06
#3

Jo, den 28 maj får vi hoppas.  Men läs gärna min surfit*a-länk http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150869076690359.472643.592140358&type=1

ElLobo: okej, jag blev bara så stressad när det sjönk så. Och jag förstår att det är det som är grejen, att medlemmarna ska skriva. Men kanske får man locka dem litegrann ibland?? Kanske att sajten behöver en tydligare målgrupp/fokus?

Med vänliga hälsningar Lisa

 

ElLobo
2012-05-02 18:16
#4

#3.2: Jag tycker ändå inte att du behöver ha bekymmer för sajten. Stirra dig inte blind på AI utan titta istället på det som händer på sajten. Det är det viktiga. Att AI går upp och ned som en jojo är absolut inget ovanligt. På nya sajter är det ofta väldigt höjt i början för att sedan sjunka rejält. Och allvarligt talat så är många gånger AI-siffran mest till besvär. Glad

Jag vet inte vad som behövs för att locka medlemmarna, men tänk om alla medlemmar skrev ett eller ett par inlägg var, då skulle det börja hända lite.

Upp till toppen
Annons: